Det ville vært bedre om vi kunne kvalitetssikre tolketjenesten generelt

To uker før Tolkesentralen begynte å levere tolketjenester, i november 2014, gjennomførte Hilde Fiva Buzungu og Hanne Løfsnes en spørreundersøkelse blant ansatte ved Oslo universitetssykehus, Akershus universitetssykehus og Sunnaas sykehus. Målet med undersøkelsen var å få innsikt i helsepersonells oppfatning av kvalitet i tolking og tolketjenester ved sykehusene. Nærmere 1000 ansatte i sykehusene besvarte undersøkelsen. Funnene fra undersøkelsen er samlet i rapporten “Det ville vært bedre om vi kunne kvalitetssikre tolketjenesten generelt”.

Lenke til rapporten: Det ville vært bedre om vi kunne kvalitetssikre tolketjenesten generelt.



Kategorier:Rapport

Stikkord:, , ,

2 svar

Tilbaketråkk

  1. Fra ord til handling Tolkesentralen– et eksempel på tjenesteinnovasjon i OUS – Tolkesentralen – tolkefaglig blogg
  2. Velferdsprofitører på tolkefeltet: Legen skal fortelle mor at barnet ikke kommet til å overleve. Legen snakker ikke mors språk, må ha tolk. God idé å legge ut på anbud? – Tolkesentralen – tolkefaglig blogg

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere liker dette: