Ikke lenger “en tjeneste av ukjent kvalitet”

Våren 2012 gjennomførte Hege Linnestad og Hilde Fiva Buzungu en omfattende kartlegging av tolkefeltet i hovedstadsområdet. Rapporten fra denne kartleggingen, Ikke lenger ”en tjeneste av ukjent kvalitet”, er delt i to; rapportens første del består av analyser av behovet for tolking på ulike språk samt en oversikt over kvalifiseringsmuligheter som finnes på de ulike språkene. Rapportens andre del består av en drøfting av hvilke parametre som bør anvendes for å måle kvalitet i tolking, etterfulgt av kvalitetsanalyser basert på disse parametrene. Rapporten ble publisert 25. juni 2012, og var den første i sitt slag.

Les rapporten her: Ikke lenger “en tjeneste av ukjent kvalitet”



Kategorier:Rapport

Stikkord:, , ,

3 svar

Tilbaketråkk

  1. Fra ord til handling Tolkesentralen– et eksempel på tjenesteinnovasjon i OUS – Tolkesentralen – tolkefaglig blogg
  2. Politidirektoratet besøker Tolkesentralen – Tolkesentralen – tolkefaglig blogg
  3. Den danske Rigsrevisionen besøker Tolkesentralen – Tolkesentralen – tolkefaglig blogg

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere liker dette: