Skjermtolking som en del av en helhetlig tilnærming

For at fjerntolking skal kunne bidra til å sikre god kommunikasjon i offentlig sektor, må også den faglige oppfølgingen av tolker og tolkebrukere være på plass. Det å øke bruken av skjermtolking i offentlig sektor på en måte som samtidig kan ivareta et overordnet mål om god kommunikasjon, bør derfor gjøres gjennom en helhetlig tilnærming til tolking som en del av oppgaveløsingen i offentlig sektor.

Tolkesentralen ved Oslo universitetssykehus gjennomførte prosjektet «Skjermtolking – når tolken er et annet sted» i 2015 og 2016. Sluttrapporten fra prosjektet kan du finne her: Sluttrapport Skjermtolking – når tolken er et annet sted



Kategorier:Rapport

Stikkord:, , , , , ,

1 svar

Tilbaketråkk

  1. Tolkesentralen på Norsk helsenetts VK-café – Tolkesentralen – tolkefaglig blogg

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere liker dette: